download

1) Јадете “Г-бомби”
Taканаречените Г-бомби (зеленчук, грав, кромид, печурки, шумски плодови и семиња) имаат моќни анти-канцер ефекти. На пример, мешункаст зеленчук (брокула, кељ, кинеска зелка, рукола, прокељ, зелка, карфиол, ротквица и др.) содржат фитохемикалии кои го стимулираат организмот да ги детоксицира канцерогените и повисок внес на мешункаст зеленчук е асоциран со понизок ризик за рак на простата. Мажите кои консумираат три или повеќе порции на мешункаст зеленчук неделно биле за 41 проценти со помалку шанси да развијат рак на простата. Исто така, зеленчук од фамилијата кромид (кромид, лук, праз, црвен кромид, младо кромитче и сибирски лук) имаат oрганосулфурни соединенија со анти-канцер ефекти и се поврзани со намален ризик за рак на простата.

2) Намалување на потрошувачката на животински протеини
Широко е прифатено дека големото консумирање на животински протеини е поврзано со поголем ризик од рак на простата.Голема потрошувачка на месо, живина и риби е поврзано со повисоко ниво на  IGF-1 (сличен на инсулин фактор на раст-1) во крвта, кој е во позитивна корелација со зголемен ризик од рак на простата. Слично на тоа, поголема доза на холин (во изобилство во месо, млечни производи и јајца) е поврзана со зголемен ризик за рак на простата. За здрава простатата, ограничете ги или избегнувајте ги производите од животинско потекло на две или помалку порции неделно. Растителните протеини, сепак се протективни – мешунките и минимално преработени производи од соја се поврзани со намален ризик од рак на простата.

3) Јадете многу домати, особено готвени
Преглед на неколку студии покажал дека оние кои конзумирале најмногу храна врз база на домати го намалиле нивниот вкупен ризик од рак на простата за 35 отсто, а нивниот ризик од напреднат рак на простата за 50 проценти.Ликопен, кој е во изобилство присутен, особено во варени домати, се верува дека е задолжен за оваа придобивка. Доматите се исклучително хранливи состојки, кои содржат ликопен, како и разни други заштитни фитохемикалии.

4) Јадете многу жолт и портокалов зеленчук download (1)
Потрошувачката на жолт и портокалов зеленчук богат со каротеноид, вклучувајќи моркови, тиква, компир и пченка исто така била обратно поврзана со рак на простата.

5) Потврдете ги адекватните количини на витамин Д со крвен тест
Збирно истражување покажало дека недоволно ниво на витамин Д е поврзано со зголемен ризик од неколку видови на рак, вклучувајќи рак на простата.Додека изложувањето на сонце е еден од најдобрите извори на витамин Д, малку е веројатно да се добие доволно витамин Д од изложување на сонце во текот на животот без зголемување на ризикот од рак на кожата . Најбезбеден начин да се добие витамин Д е преку исхраната . Нивото на витамин Д во крвта (25 (OH) D) треба да е помеѓу 30 и 45.

6) Не се потпирајте врз PSA скринингот како метод на “рано откривање” за спречување на ракот на простата
Околу 70% од мажите со покачен PSA, всушност немаат рак и многу научници веруваат дека PSA скрининг не ги намалува смртните случаи поврзани со рак на простата. Всушност, Силите за превентивни услуги на САД, Американскиот колеџ за превентивна медицина и Американското здружение за рак не препорачува рутински PSA скрининг.

7) Избегнувајте суплементи со фолна киселина
Фолната киселина е синтетички облик на фолатите (едни од Б витамините) и е вклучена во повеќето мултивитамини. Слично на рак на дојка , фолната киселина се поврзува со зголемен ризик од рак на простата, додека фолатите од храната се поврзани со намален ризик.  Земајте природни фолати од зелен зеленчук и грав, наместо синтетичка фолна киселина од суплементи.

8) Избегнувајте млечни производи
Постојат значителни докази кои укажуваат дека мажите кои избегнуваат млечни производи се изложени на помал ризик за рак на простата. Една студија која опфатила 41 земји пријавила силна корелација помеѓу консумција на млеко по глава на жител и смртни случаи од рак на простата.

9) Вежбајте најмалку 3 часа неделно
prostate-cancer  Вежби, особено тип на вежби со издржливост како што се      одење, трчање, возење велосипед и пливање, се ефективна  форма на заштита од болести. Во една студија, мажите кои  пријавиле силна активност за најмалку три часа неделно имале  61% помал ризик од смрт од рак на простата, што укажува на  тоа дека не само што вежбањето помогне да се спречи ракот на  простатата, исто така, може да ја забави нејзината прогресија.

 

 

10) Користете суплементи со конзервативна количина на цинк
Цинк се покажал во научните студии дека го потиснува растот на туморот и предизвика смрт на канцерските клетки на ракот на простата. Постојат докази дека соодветно ниво на цинк има заштитен ефект, а дефицит и вишок може да промовира рак на простата. Цинкот може да биде особено важен за оние кои применуваат здрава, растителна диета: во една студија, цинк суплементи сами по себе не биле поврзана со ризик од рак на простата, но сепак, меѓу мажите со висок внес на зеленчук, оние кои земале суплементи со најмалку 15 mg / ден цинк имале 57 проценти намален ризик од рак на простата во споредба со оние кои не користеле цинк. Бидејќи цинкот од растителната храна не секогаш ефикасно се апсорбира од страна на телото, се препорачува користење на суплементи со мултивитамини и минерали со околу 15 мг цинк (кои не содржат фолна киселина).