Нема сигурен начин за превенција на рак на белите дробови, но можете да го намалите ризикот од појава ако:

  • Не пушете. Ако никогаш не сте пушеле, не почнувајте. Разговарајте со Вашите најблиски за да не пушат, така што тие може да разберат како да го избегнат овој голем фактор на ризик за рак на белите дробови. Започнете разговори за опасностите од пушењето со Вашите деца уште во мала возраст, така што тие ќе знаат како да реагираат на притисокот од околината.

 

  • Прекинете со пушењето. Престанете со пушење сега. Откажувањето го намалува ризикот од рак на белите дробови, дури и ако сте пушеле со години. Разговарајте со Вашиот лекар за стратегии и средства кои може да Ви помогнат да престанете со пушење. Опциите вклучуваат производи за никотинска замена, лекови и групи за поддршка.

 

  • Избегнувајте изложеност на пасивно пушење. Ако живеете или работите со пушач, терајте го да се откаже. Во најмала рака, замолете го него или неа да пушат надвор. Избегнете области каде што луѓето пушат, како што се кафулиња и ресторани, побарајте места каде не се пуши.

 

  • Тестирајте го Вашиот дом за радон. Проверете ги нивоата на радон  во Вашиот дом, особено ако живеете во област каде радонот е познат како проблем. Високите нивоа на радон  може да се корегираат за да се направи Вашиот дом побезбеден. За информации за радонско тестирање, контактирајте го Вашиот локален оддел на јавното здравје или на локален оддел на здружение против рак.

 

  • Избегнувајте канцерогени за време на работа. Преземте мерки на претпазливост за да се заштитите себе си од изложеност на токсични хемикалии на работа. Следете ги мерките на претпазливост на Вашиот работодавец. На пример, ако Ви  дадат маска за лице за заштита, секогаш носете ја. Прашајте го Вашиот лекар што повеќе можете да направите за да се заштитите себе си на работа. Ризикот од оштетување на белите дробови од канцерогени на работното место се зголемува ако сте пушач.

 

  • Јадете повеќе овошје и зеленчук. Изберете здрава исхрана со различни овошја и зеленчуци. Храна со извор на витамини и хранливи материи е најдобра. Избегнете земање големи дози на витамини во пилула форма, бидејќи тие можат да бидат штетни. На пример, истражувачите надевајќи се да го намалат ризикот од рак на белите дробови кај тешки пушачи им давале додатоци со бета каротен. Резултатите покажале дека додатоците всушност го зголемуваат ризикот од рак кај пушачите.

 

 

  • Пијте алкохол во умерени количини или воопшто не користете. Ограничете се себеси на еден пијалок дневно ако сте жена или два пијалоци дневно ако сте маж. Секој човек на возраст од 65 години и постари не треба да пие повеќе од еден пијалок дневно.

 

  • Вежбајте. Тежнеете за најмалку 150 минути неделно на умерена аеробна активност или 75 минути неделно на енергична аеробна активност. Можете исто така да направите комбинација на умерена и енергична активност. Проверете со Вашиот лекар прво, ако веќе не вежбате редовно. Почнете бавно и продолжете со додавањето на повеќе активност. Велосипедизам, пливање и одење се добар избор. Додајте вежбање во текот на денот – паркирајте подалеку од работа и одете пешки остатокот од патот или качете се по скалите наместо со лифтот. Тренинзите за сила се исто така важни. Обидете се да направите вежби за зголемување на силата барем двапати неделно.